Ny kunde

Hvordan få nye kunder på 1-2-3

Vil du sikre en jevn tilgang på nye kunder? Uansett hvilken bransje du er i, er tilgangen på nye kunder avgjørende for bedriftens suksess. I denne guiden viser vi deg hvordan du sikrer en jevn tilstrømming av oppdrag på 1-2-3.

1. Spør deg selv: Ville du kjøpt noe fra denne bedriften?

Har du en hjemmeside i dag, og skaffer den deg kunder? Med en hjemmeside som speiler bedriften din på en ekte og proff måte, får du flere oppdrag. Folk i dag ser rett gjennom klassisk reklame, derfor gjelder det å vise frem seg selv – selvfølgelig fra din beste side!

Prøv å bruke hjemmesidene. Tenk som en kunde. Hva er det første kundene ser etter? Er det enkelt tilgjengelig på forsiden? Har sidene en naturlig flyt så du slipper å lete?

Hvis du legger merke til noe du selv reagerer på, så kan du være helt sikker på at kundene også gjør det. Ta tak i det som kan gjøres enklere. Prioriter det som er lettest å fikse og gir størst effekt, og nyt resultatene i tiden som kommer.

2. Google Adwords

Over 90% av alle søk i Norge går gjennom Google. Hvis du er en av de som vil ha kunder nå – med en gang, og helst i går! Finnes det en attraktiv løsning: Google Adwords.

Google Adwords er Googles annonseringssystem. Du annonserer rett i søkefeltet, og treffer bare de som er i målgruppen din.

For eksempel: hvis du driver en tannlegeklinikk i Oslo, kan du vise annonser til de som søker etter “tannlege i Oslo”. Du betaler bare for de som klikker på annonsen og besøker hjemmesiden din. Hvis noen søker etter “tannlege i Bergen”, er annonsene dine usynlige. Enkelt og genialt.

Dette er perfekt for deg som ikke vil vente 6 måneder eller mer på at Google skal begynne å vise hjemmesiden i søkeresultatet.

3. Facebook-annonser

Ca. 2,7 millioner nordmenn sjekker Facebook-profilen daglig. Ta dette og kombiner det med at Facebook har et av verdens beste systemer for målretting, så har du et kraftig verktøy!

Hvis du driver en skjønnhetssalong i Stavanger, kan du vise annonser til kvinner i aldersgruppen 30 – 45 år, som bor i byen. Ikke til menn, og ikke til de som bor et annet sted. Det går også an å koble hjemmesiden til Facebook, så du kan annonsere til alle som har besøkt deg tidligere!

Konklusjon

Det viktigste er å ta grep for å sikre at kundene kommer. En god hjemmeside er fundamentet ditt. Med målrettet annonsering på toppen, sikrer du en god og naturlig tilstrømming av kunder.

Lykke til!

Del artikkelen med noen du kjenner.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email