Chat og supportsystemer

Øk salg og tilfredshet med direkte kundekontakt.

Ny teknologi driver supportkanalene fremover. Med chat på hjemmesiden kan du komme lettere i kontakt med kundene og finne nye salgsmuligheter.

Hva er chat til hjemmesidene?

Med chat på nettsidene gir du kundene mulighet til å ta kontakt med deg direkte. Direkte personlig kontakt byr på muligheter for å yte topp service og øke salget.

Chat har eksistert lenge, men det er først de siste årene at løsningene virkelig har blitt gode. I dag finnes det flere gode løsninger som kan integreres enkelt på nettsidene. Ikke minst fungerer det godt på mobiltelefoner og iPad.

Chat = tilgjengelighet

Chat er populært fordi det er enkelt tilgjengelig. Kundene slipper å dra frem telefonen og ta seg gjennom tastemenyer. For supportavdelingen er dette bra, siden det kan ta brodden av litt vanskelige samtaler der frustrasjon har bygget seg opp. Å gjøre ting enkelt gir fornøyde kunder.

Chat

Selg med chat

Chat er ikke bare et support-verktøy – det er en salgskanal som inneholder noen unike muligheter du ikke finner andre steder. Du kan for eksempel følge med på kundens bevegelser på nettsiden, og ta kontakt hvis hun sitter fast. Eller sette opp automatiske triggere, som initierer en samtale hvis kunden har vært x sekunder på en side, eller fulgt et spesielt handlingsmønster. Triggere gjør at kunden kommer i kontakt med deg, fremfor å bli frustrert og lukke vinduet. Dette gjør at du kan få mer ut av besøkene til nettsiden, med mer fornøyde kunder og økt salg som resultat.

Forvent flere henvendelser

Det er ingen åpenbare ulemper med chat, men noen opplever at enkelte ting er lettere å forklare over telefon. Det er lurt å være tilgjengelig i flere kanaler.

Du kan også oppleve at du får flere henvendelser enn tidligere. Chat senker tross alt terskelen for å ta kontakt. For salgsrettede funksjoner er dette et stort pluss, mens en supportavdeling kanskje tenker annerledes.

Få hjelp med chat og supportsystemer

Vet du hvilket chatsystem du vil velge? Vi hjelper deg å velge et system som passer din bedrift, og tilpasser det slik du vil ha det. Prat med oss på 484 988 11, eller send en e-post: post@inventific.no.